معرفی انواع پوشاک، مد، استایل و فشن ایرانی

در این سایت انواع محصولات و پوشاک مربوط به مد و فشن ایرانی معرفی می شود.

معرفی انواع پوشاک، مد، استایل و فشن ایرانی

در این سایت انواع محصولات و پوشاک مربوط به مد و فشن ایرانی معرفی می شود.

  • ۰
  • ۰

همه ما به محض تولد در معرض روانشناسی رنگ هستیم. به عنوان مثال: دختران لباس صورتی و پسران لباس آبی. همانطور که در این مقاله در مورد "تاریخچه رنگ ها در مد و فرهنگ" صحبت شده، حقیقت این است که رنگ طنینی عمیق تر از مردم را دارد تا فقط یک روند مد.

رنگ قدرت برانگیختن هر نوع احساسی را دارد. از زنانگی و مردانگی گرفته تا احساسات و ولع مصرف. یک مطالعه در کانادا نشان داد که 90 درصد از اولین برداشت های مصرف کنندگان تنها بر اساس رنگ است. و در یک گردآوری از چندین مطالعه Business Insider ، این تحقیق نشان داد که رنگ لباس شما کاملاً قادر به انتقال وضعیت و سطح هوش شما به دیگران است. این نوع تصمیمات لباس پوشیدن نه تنها بر آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند تأثیر می گذارد بلکه بر آنچه شما درباره خودتان فکر می کنید تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، بیایید نگاهی عمیق به روابط روانشناختی محبوب ترین رنگهای مد بیندازیم.

اهمیت رنگ در فشن


روانشناسی رنگ سیاه: رنگ سیاه اقتدار و قدرت را منعکس می کند. در واقع ، با پوشیدن لباس سیاه به اندازه کافی ، رنگ می تواند تحسین و احترام را به همراه داشته باشد. این رنگ با نشان دادن احساس استقلال ، معنای معتبر خود را نیز بزرگ می کند.


روانشناسی قرمز: رنگ قرمز همیشه برای شیفتگی مردم شناخته شده است. مطالعه ای از دانشگاه روچستر نشان داد که پیشخدمت هایی که رژ لب قرمز استفاده می کنند ، نکات بیشتری نسبت به کسانی که رژ لب ندارند استفاده می کنند. این رنگ انرژی ، قدرت و قدرت را منعکس می کند. رنگ قرمز به اندازه رنگی دارای اقتدار است که مطالعات نشان داده است که این رنگ باعث تحریک سیستم عصبی در دیگران می شود و ضربان قلب و تنفس آنها را سریعتر تجربه می کند. به همین دلیل ، روانشناسان توصیه می کنند هنگام پوشیدن رنگ محتاط باشید ، هرگز بیش از حد مجانی نباشید زیرا پوشیدن بیش از حد قرمز باعث تحریک اطرافیان می شود. ما همچنین در پست قبلی اشاره کردیم ، اینکه چگونه مطالعات ورزشی نشان داده است که ورزشکارانی که لباس قرمز می پوشند شانس بیشتری برای پیروزی دارند ، زیرا احتمال اینکه حریف آنها را تهدید و خطرناک بداند ، بیشتر است.


روانشناسی رنگ آبی: رنگ آبی یکی دیگر از رنگهای قدرتمند است ، هرچند که در مقابل قرمز ، دارای احساسات آرام و آرام روان و جسمی است. به دلیل احساسات آرام رله های آبی ، روانشناسان نسبت به ترکیب زیاد رنگ در زندگی هشدار می دهند ، زیرا همچنین می تواند حس افسردگی و تنهایی را در شما ایجاد کند. و اگرچه آبی زیاد می تواند یک مصنوعی باشد ، سبک شناسان استفاده از رنگ را در مصاحبه های شغلی و جلسات مهم تجاری توصیه می کنند. دلیل این امر چیست؟ رنگ آبی به مردم احساس وفاداری و اعتماد می بخشد. در یک مطالعه روانشناسی رنگ در سال 2009 ، دکتر جولیت ژو دریافت که رنگ آبی نشان دهنده "دانش ، قدرت ، صداقت و جدیت است. ضمن تحریک خلاقیت ، احساس آرامش را برمی انگیزد. "


روانشناسی رنگ سفید: همانطور که در پست رنگی قبلی خود اشاره کردیم ، سفید نشان دهنده بی گناهی و خلوص است. کسانی که لباس سفید می پوشند اغلب به عنوان کسی که به پاکیزگی ، گشودگی و تفکر خلاق اهمیت می دهد ، دیده می شود. (به لباس فرم پزشک و پرستار فکر کنید). حتی مارک های جهانی مانند اپل این روانشناسی رنگ را در مارک تجاری خود گنجانده اند.

یک شرکت پیراهن بریتانیایی ، که لباس های خرده فروشانی مانند American Apparel را تهیه می کند ، 1000 نفر را در مورد قضاوت آنها بر اساس رنگ مردم بررسی کرد. از پاسخ دهندگان سال شد که آیا رنگی احساس اعتماد به نفس در آنها ایجاد می کند ، آیا دوست دارند این رنگ را در جنس مخالف ببینند و آیا استکبار یا هوش را با آن مرتبط می کنند؟
رنگ اصلی برای اعتماد به نفس شخصی سیاه بود. 56 درصد پاسخ دهندگان با این رنگ پاسخ دادند: 48 درصد زنان و 64 درصد مردان. ظاهراً ، زنان و مردان نیز این مورد را بر روی یکدیگر دوست دارند: 66 درصد از زنان سیاه را برای مردان و 46 درصد مردان را برای زنان دوست دارند. و از بین تمام رنگ ها ، رنگ سیاه بیشترین ارتباط را با هوش داشت - 45 درصد به این پاسخ دادند.
رنگ قرمز واکنش های متفاوتی را برانگیخت. اگرچه 54 درصد زنان برای افزایش اعتماد به نفس از آن استفاده می کنند و 56 درصد مردان دوست دارند زنی قرمز ببینند ، 28 درصد این رنگ را به استکبار ربط می دهند و تنها 12 درصد قرمز را با هوش مرتبط می دانند.
اگر رنگ لباس ما می تواند بر افکار ما تأثیر بگذارد ، این توانایی تأثیر در روحیه و احساس خوب بودن را نیز دارد. در کتاب ذهن چه می پوشید: روانشناسی مد ، کارن پاین تحقیقات آدام گالینسکی ، روانشناسی را که اولین کسی است که اصطلاح "شناخت محصور" را به کار برد برجسته می کند. روانشناسی امروز گزارش داد که این عبارت کلیدی در ابتدا به بهبودهای "چابکی ذهنی فرد هنگام پوشیدن کت سفید" اشاره دارد. کت سفید ، مانند کت پزشک ، "مغز آنها را به ابتدای توانایی های ذهنی تیزتری که با پزشک بودن در ارتباط هستند" آغاز کرد. بنابراین اساساً روانشناسان معتقدند ما به آنچه می پوشیم تبدیل می شویم.
رنگ ها چنان ارتباط خوبی با رفاه فرد دارند که چیزی به نام "درمان با رنگ" وجود دارد. این روند از قرن ها قبل وجود داشته است. در مصر باستان ، یونان و چین رنگ درمانی نقش مهمی در اقدامات پزشکی داشتند. از "سالن های رنگی" برای معالجه و التیام گلابی استفاده شد 

همه ما به محض تولد در معرض روانشناسی رنگ هستیم. به عنوان مثال: دختران لباس صورتی و پسران لباس آبی. همانطور که هفته گذشته در مورد "تاریخچه رنگها در مد و فرهنگ" بحث کردیم ، حقیقت این است که رنگ طنینی عمیق تر از مردم را دارد ، فقط یک روند مد.

رنگ قدرت برانگیختن هر نوع احساسی را دارد. از زنانگی و مردانگی گرفته تا احساسات و ولع مصرف. یک مطالعه در کانادا نشان داد که 90 درصد از اولین برداشت های مصرف کنندگان تنها بر اساس رنگ است. و در یک گردآوری از چندین مطالعه Business Insider ، این تحقیق نشان داد که رنگ لباس شما کاملاً قادر به انتقال وضعیت و سطح هوش شما به دیگران است. این نوع تصمیمات لباس پوشیدن نه تنها بر آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند تأثیر می گذارد بلکه بر آنچه شما درباره خودتان فکر می کنید تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، بیایید نگاهی عمیق به روابط روانشناختی محبوب ترین رنگهای مد بیندازیم.

اگر رنگ لباس ما می تواند بر افکار ما تأثیر بگذارد ، این توانایی تأثیر در روحیه و احساس خوب بودن را نیز دارد. در کتاب ذهن چه می پوشید: روانشناسی مد ، کارن پاین تحقیقات آدام گالینسکی ، روانشناسی را که اولین کسی است که اصطلاح "شناخت محصور" را به کار برد برجسته می کند. روانشناسی امروز گزارش داد که این عبارت کلیدی در ابتدا به بهبودهای "چابکی ذهنی فرد هنگام پوشیدن کت سفید" اشاره دارد. کت سفید ، مانند کت پزشک ، "مغز آنها را به ابتدای توانایی های ذهنی تیزتری که با پزشک بودن در ارتباط هستند" آغاز کرد. بنابراین اساساً روانشناسان معتقدند ما به آنچه می پوشیم تبدیل می شویم.

 

تاثیر رنگ لباس بر دیگران 


رنگ ها چنان ارتباط خوبی با رفاه فرد دارند که چیزی به نام "درمان با رنگ" وجود دارد. این روند از قرن ها قبل وجود داشته است. در مصر باستان ، یونان و چین رنگ درمانی نقش مهمی در اقدامات پزشکی داشتند. از "سالن های رنگی" برای معالجه و التیام گلابی استفاده شد ل این اتاقها اتاقهایی بودند که برای درمان بیماری هر کدام به رنگهای مختلف رنگ آمیزی شده بودند. رنگ درمانی در هسته اصلی همه درک پوسیدگی رنگ نیرو و اتصال رنگهای خاص به زندگی افراد برای کمک به بیماری های روحی ، جسمی و عاطفی است.
اکنون که نگاه عمیقی به رنگ حضور پررنگ در انتخاب مد ما داشته اید ، آیا تغییراتی در سبک ایجاد می کنید؟

 

  • ۰۰/۰۱/۰۵
  • morteza salari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی