معرفی انواع پوشاک، مد، استایل و فشن ایرانی

در این سایت انواع محصولات و پوشاک مربوط به مد و فشن ایرانی معرفی می شود.

معرفی انواع پوشاک، مد، استایل و فشن ایرانی

در این سایت انواع محصولات و پوشاک مربوط به مد و فشن ایرانی معرفی می شود.

  • ۰
  • ۰

ایران به عنوان یک جامعه چند قومی و چند فرهنگی دارای جمعیت متنوعی است که در مناطق مختلف ایران از شمال به جنوب و غرب به شرق پراکنده شده اند.

حتی اگر اکثریت ایرانی ایرانی باشند ، اقوام مختلف با زبان ، سنت ، لباس و لباس خاص خود در این کشور وجود دارند.

به دلیل تنوع قومیت ایرانی ، مردان و زنان ایرانی از طرح های گلدوزی شده و نقوش رنگارنگ استفاده می کنند.

سفر به ایران طیف وسیعی از لباس های متعلق به شهرها یا فرهنگ های مختلف را به شما نشان می دهد تا میراث شکوهمند ایرانی را نشان دهد ، زیبایی عجیب و غریب که در روح شما نفوذ می کند. لباس از دوران باستان تاکنون در سبک زندگی معاصر یک مسئله حیاتی است. لازم به ذکر است که اعتقادات مذهبی تأثیرات بسیار مهمی در انتخاب نوع لباس خصوصاً در روستاهای ایران دارد.

لباس سنتی بازتاب خوبی از تاریخ و لباس است که هنوز هم در بین اخلاقیات مختلف پوشیده شده است. اگرچه پس از انقلاب ایران ، زنان مجبور به پوشیدن لباسهای گشاد و همراه با پوشش سر هستند ، اما هنوز هم لباس های متنوعی به ویژه در روستاها دیده می شود و تعداد زیادی از زنان ایرانی مشتاق به دنبال مد به طور عمده در شهرهای بزرگ مانند تهران هستند . لباس های پیچیده و افسانه بخشی جدایی ناپذیر از لباس پوشیدن در میان زنان ایرانی است ، گویی که برای تحقق خواسته های خود آرزو دارند که زیبا و جذاب دیده شوند.

بیایید مروری در مورد لباس های ایرانی داشته باشیم تا در زیبایی شگفت انگیز لباس پوشیدن در ایران غوطه ور شویم:

 

لباس کردها
 

مهمترین ویژگی لباس در کردستان ، استان غربی در ایران ، لباس های رنگارنگ از بالا به پایین است. این لباس از طرح های رنگارنگ معمولاً یک لباس یا روپوش بلند تشکیل شده است که روی آن جلیقه یا ژاکت با شلوارها و کمربندهای رنگارنگ یا کفش های رنگارنگ که با سنگ یا منجوق دوزی شده است پوشیده می شود.

طلا و جواهر امری بسیار عادی است و همه خانم ها مشتاق هستند لوازم جانبی خود را بدون توجه به سن استفاده کنند.

مهریه یک فرهنگ قدیمی در ایران است که هنوز هم در میان مردم ایران محبوب است و سپس پوشیدن جواهرات گران قیمت در میان زنان مسن که خانواده شوهرشان آنها را به عنوان جهیزیه بزرگ به آنها هدیه می دهد ، شکوه و افتخار یک پیرزن را به نمایش می گذارد.

در قبایل کرد ، حتی اگر زنان مسن ترجیح می دهند لباس های تیره در مقایسه با لباس های جوان بپوشند ، پوشیدن لباس و لباس های سنتی رنگ روشن در میان زنان جوان در قبایل کرد بسیار محبوب است.

اما مردان چطور؟
آقایان پیراهن ساده و بیشتر جلیقه یا کت می پوشند. شلوار گشاد به عنوان لباس سنتی برای آقایان که کمربند بزرگی به کمر بسته است ، لباس را بسیار جذاب و چشم نواز می کند. زنان ، مردان و زنان کرد نه تنها در زندگی روزمره بلکه در مهمانی ها ، مراسم یا حتی عروسی ها نیز انواع مختلف لباس را انتخاب می کنند.

 

بیشتر بخوانید : لباس محلی اقوام ایرانی

 

لباس شمالی 

 

اکنون وقت آن است که نگاهی گذرا به فرهنگ شمال ایران به عنوان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در ایران بیندازیم ، منطقه ای که در چهار فصل واقعاً زیباست. در بهار عطر شکوفه ها را در رنگ های مختلف جذب می کنید ، نسیم ملایم پوست شما را لمس می کند زیرا آرزو دارید مدت طولانی در نیمکت دریای خزر بمانید. در پاییز فقط در زیبایی شگفت انگیز درختان رنگارنگ و نسیم دلپذیر ذهن غوطه ور شوید.

در حالی که از طبیعت شمال ایران لذت می برید ، زنان و مردان این روز پر دردسر را در مزارع شالیکاری با لباس های سنتی مناسب برای این کار می گذرانند.

گیلان استانی مشهور در شمال ایران است که شاید به عنوان استان سرسبز نامیده شود.

زنان فقط به دلیل زیبایی منظره طبیعت دوست ندارند لباس سیاه بپوشند.

جالب است بدانید که حتی در یک مراسم تشییع جنازه در شمال ایران ، زنان تمایل به پوشیدن لباس سیاه ندارند و برای نشان دادن غم و اندوه خود ترجیح می دهند آداب و رسوم پارچه ای را بپوشند.

لباس اصلی زنان گیلک چادرکامار ، شالیته ، دامن ، شلوار ، کت ، روپوش (کوتا - تومان) ، روسری ، لاچاک و پوست کوتاه (گرد تومان) است. (مورد آخر با باریک شدن شلوار پهن مچ پا استفاده می شود).

"لاچک" یکی دیگر از لباس های معروف است که سر آن مانند کلاه است ، که توسط پیرزنان پوشیده می شود.

 

لباس جنوب


مردم در سواحل خلیج فارس لباس های مشخصی را در مورد سه استان به نام خود می پوشند. خوزستان ، هرمزگان و بوشهر.

لباس زنان از لباس ، پوشش سر ، شلوار و کفش تشکیل شده است.

روسری سیاه از ابریشم نازک که به دور سر پیچیده شده و در قسمت بالای آن با سنجاق فلزی بسته می شود ، پوشش سر رایج در بین زنان است.

برخی از زنان در جنوب ایران معمولاً صورت خود را می پوشانند و این با فرهنگ مردم شمال ایران کاملا متفاوت است.

زنان در جنوب ایران برای رنگ آمیزی دست خود استفاده می شوند ، این در فرهنگ فارسی و عربی به حنا معروف است. سپس می توانید شباهتی بین دو فرهنگ را مشاهده کنید.

مردان یک کلاه کوچک سفید یا رنگی به سر می گذارند که روی آن پارچه ای به طول 2 متر پیچیده شده است. مردان مسن ترجیح می دهند سفید بپوشند و از طرف دیگر ، مردان جوان معمولاً لباس های رنگی می پوشند.

پوشیدن انواع مختلف کفش مردان در جنوب ایران مانند هرزا ، ملکی و جوفی بسیار رایج هستند.

 

منبع : https://surfiran.com/traditional-clothes-in-iran

  • ۰۰/۰۱/۰۳
  • morteza salari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی